Salı, Nisan 25, 2017

akasya çiçeği ve limon ....


akasya ağacının o muhteşem çiçekleri ve limon kabuğu,
 biraraya gelince acaba ne olur?


limon kabuklarını çubuk çubuk doğrayıp,
bir kaç kez haşlayıp süzdüm.
akasya çiçeklerini de tek tek dalından ayıkladım.
şeker ve suyu tencereye koyup kaynatmaya başladım.
önce limonları attım, reçelin kıvamına baktım, sonra limon suyu ve akasyaları ekledim.
parlaklaşıp, kıvam alınca ocaktan indirip,
sıcak sıcak kavanoza doldurdum.


elbette muhteşem bir reçel oldu.


ekmeğe haşhaş ezmesi sürüp üzerinede akasya - limon reçeli koyunca,
daha da muhteşem bir hal aldı.


afiyetle yedim.

4 yorum:

  1. akasya çiçeği reçeli hiç duymamıştım, tadını çok merak ettim. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadından çok rayihası güzel, akasya kokusu muhteşem.

      Sil
  2. Baktim baktim, yemis kadar oldum :)

    YanıtlaSil