Çarşamba, Ağustos 03, 2016

emaye tas ve üzüm hasadı...

bu yıl asmada sıkıntı var.
sanırım hastalandı.
gereken ilgiyi gösterdik. umarım iyileşir.
az salkım vardı ama yinede ilk hasadımızı aldık.


üzümleri toplarken komşum elinde, bu gördüğünüz emaye tas ile geldi.
benim gözlerim açıldı.
ben bunu neden görmedim diye.


dışı koyu yeşil, içi minik çiçek desenli,
oya gibi bir tas.


hemen takas yapalım dedim.
ben ona seramik bir kase verdim.
ondan da bu tası aldım.


sevgili komşum takasa gerek yok Ayşen abla,
sevdiysen senin olsun dedi.
sevmez miyim?
aşk bu ''emaye aşkı''
ama sanırım emayeler de beni seviyor.
gelip bir şekilde beni buluyor.


emaye kaplar epeyce oldu.
mutfakta hep onları kullanıyorum.
evet emaye sevdasına üzümleri arada kaynatmayalım.
bu kadar minikler, bir o kadar da tatlı.


asmayı çok faydalı buluyorum, gölgesi, yaprağı, üzümü.
arka bahçedeki asma beş yıldan fazladır var.
geçen yıl, ön tarafa da asma diktik.
çardağını da hazırladık.
sanırım, gelecek yıl asma çardağı tamamen sarar.


son karede iki güzel bir arada.

4 yorum:

  1. Kesinlikle çok etkileyici...Üzümler ye beni diyor, emaye seyirlik...Keyfin bol olsun demek düşüyor bana da :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ziyaretlerin ve yorumların için kocaman bir teşekkür.

      Sil
  2. Adsız7:08 ÖS

    Aysencigim...pek guzelmis.emaya kapin gule gule kullan.iyi gunlerde...uzum de masallahi var...ne guzel iyi birde komsun var. Mis ..Sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emel, ben ekleyeyim, ne güzel senin gibi bir ziyaretçi. teşekkür ederim.

      Sil