Cumartesi, Şubat 20, 2016

kahvenin yolculuğu...

Tarladan,  toplanan kahve meyveleri,
evlerin çatılarında, bahçelerinde kurutuluyor. 
Çiftçiler,  her hafta sonu, çuvallara doldurduklari kuruyan,
kahve çekirdeklerini,  jeeplerle,  yada chiva ların tepesinde,
en yakın kasabaya tüccarlar getirip,  satıyorlar. 
Kasabadan alışveriş yapıp,  köylerine geri dönüyorlar. 
Tüccarlar,  kahveleri,  cok uluslu kahve firmalarına satıyor. 
Depo da kontrol yapan çalışanın dediği şu, 
iyi kahve ihraç edilen,  elde kalan da iç piyasaya.
kahve tarlaları,  o kadar dik yamaclardaki, 
tek tek elle toplanıyor. 
kahve bitkisi,  yanındaki bitkinin bütün aromasını cekermis. 
Muz ağaçlarının yerine, muza benzeyen ama hiç kokusu olmayan,
Platano ağacı dikiyorlar. gölgesi kahveyi koruyor.
Platano meyvesini,  patates gibi kullanıyorlar.
kahve çok yollar katediyor. 











7 yorum:

  1. Gittin, gördün, yazdın . Çok güzel paylaşımlarınız zevkle okudum. Bazen yorum yazamadım. Hepsini okudum. Hoşgeldin ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosbuldum, Bahar buldum. Geciken cevap için ozurlerimi kabul et. Begenmen beni mutlu etti. Kocaman sevgiler.

      Sil
  2. Kahvenin içimi zevki başka..Ama işi meşakkatli anlaşılan.Tek tek topla topla bitermi...Çok güzel anlatmışsın...Çok güzel fotoğraflamış sın..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gulizim her güzel şey zor. Emekçileri karşılığını alsın en önemlisi o. Mutlu Ailene selamlar.

      Sil
  3. Çok sevdiğim kahvenin uzun ve meşakkatli yolculuğunu keyifle izlemiş oldum. Dalında ayrı güzel, fincandaki hali ayrı güzel. Paylaşım için teşekkürler. Keyif verdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ziyaretin için çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. bende ziyaretin için çok teşekkür ederim.

      Sil