Pazartesi, Eylül 28, 2015

fındık...

bu bölüm
Giresun özel...
sevgili blogger arkadaşım
Nilgun Erzik Özkaracalar
bugün günlerden
blogun sahibesine armağanım olsun.
tatlı kızı Şimal'in en kısa zaman da fındığa dokunması dileğiyle,


Giresun da kaldığımız dönem tam fındık toplanma zamanıydı.
bahçelerde, evlerde telaş çok fazlaydı.
mevsimlik işciler gelmiş, bütün hayat fındığa göre ayarlanıyordu.
bir buçuk metre yada biraz daha fazla.
 bir fındık ağacının yüksekliği.


biz gittiğimizde, fındıkların
 rengi yeni değişiyordu. 
on güne varmaz toplanır dediler.


yeşil kısım kuruduğunda fındık içeriden çıkarılıp,
kuruması için yayılıyor. 
bahçeler fındık harmanı oluyor.


dalından kopmadan önce fındık.


fındık bahçeleri,  ınanılmaz derecede, dik yokuşlarda,
toplaması gerçekten çok zahmetli.
fındık bahçesinden içeri başınızı uzatıp baktığınız da,
görünen böylesi yeşil bir kuytu.


sık sık yağan yağmur, sis ve neme rağmen,
harman yerinde fındıkları kurutmak için mücadele veriliyor.
güneşe serilen harman, bir yağmur damlası ile hızlıca toplanıyor.


işte bu da benim harmanım oldu, ayıklayıp, kuruttum.

5 yorum:

  1. A aaa ne büyük sürpriz oldu bu banaa:) Ama bir fındık dalı, bir çotanak ( fındığın o üçlü haliyle henüz yeşil kabuğundaki halinin adı) , bir harman bu kadar mı güzel fotoğraflanır:) Küçüklüğüme taa anneannemin fındık bahçelerine gittim bir anda. Burnumda tüttü herşeyiyle:) Çok yaşa sen Aysen ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep beraber güzellikler de yaşayalım :)

      Sil
  2. Fındığı pek severim. O yapraklı haliyle alınca ayıklayıp yemesi pek güzel olur, sanırım henüz hala tam kurumamış oluyor. Bir de uzun uzun olan fındıkları ben çok seviyorum. Geçen yaz annem son kalan bir torbayı ısrarla bavuluma koymuştu, önce mırın kırın ettim ama Cezayir'e gelince öyle keyifle yedik ki hiç unutamıyorum. Bu sene fırsat olmadı bulup almaya ama aklımda kaldı. İnşallah seneye.
    Fotoğraflara ben de bayıldım, açıklayıcı da olmuş bilmeyenlere.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke göndermek mümkün olsa, insanın sevdiği tatlardan uzak olması zor. benim oğlumda çok uzaklarda Kolombiya da yaşıyor. neler özlüyor neler.

      Sil
    2. Teşekkür ederim nazik düşünceniz için. İnsan ama yine de alışıyor. Bizim ailede düşkünüzdür yemeğe içmeye. Bu yüzden ilk zamanlar biraz zorlandım ama o zamanlar çok yemek yapmakla da haşır neşir değildim. Şimdi artık canım bir şey isterse yapıyorum. Böyle fındık fıstık da tabi eldekilerle idare ediliyor, sağlık olsun, kolay değil. Çok saçma sapan hiç akla gelmeyecek şeyleri bile özlüyor insan. Kolombiya'da demek oğlunuz, güzel anılar biriktirmiştir mutludur inşallah. Tez zamanda kavuşun inşallah hep yanyana olun. Benim az kaldı:) Kocaman sevgiler

      Sil