Pazartesi, Haziran 08, 2015

galvaniz cezve...


geçen hafta içi Muğla ya gittim,
en sevdiğim yer saat kulesinin etrafındaki dükkanlar,
iyice gezdim.
helvacıdan mis gibi helvalar aldım.


çarşı da gezerken, bir hırdavat dükkanın da,
bu galvaniz cezve ile karşılaştım.
aman da ben bununla nasıl da köpüklü kahveler yaparım dedim.
alıp eve geldim.


kahve ekibimin yeni üyesi,
bu arada ne güzel galvaniz kap kacak, kova gördüm.
bu galvaniz işine de bir el atılacak gibi,
gönlüm kaydı.

ferah kahvelerimiz olsun...
pembe işlemeli örtü ise annemin el emeği, göz nuru.

4 yorum:

  1. muğla çarşısını ben de çok severim...helvasına bayılır; eski fırında devam ettirilen ''askıda ekmek'' uygulamasına da hayran gözlerle ve içim ısınarak bakarım...kolonyacıdan kolonya almadan döndüğüm 1 günü yoktur...hırdavatçılar çarşısında bu cezveden ve bilimum mangal malzemesinden gördüm malzemesi galvanizdi.. ancak itiraf edeyim galvanizin alüminyum gibi toksik etki yaratıp yaratmayacağını bilmediğimden cesaret edemedim almaya... kahve de bayağı köpüklü görünüyor kahve pişirme özürlü biri olarak gözüme... alsam mı ki ????? keyifli kahveleriniz olsun

    YanıtlaSil
  2. Mis kokusu buraya kadar geldi.
    Cezven hayırlı, kahven dostlarla olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Komşuda pişer bize de düşer...

    YanıtlaSil
  4. Moon bende o küçücük yerde saatlerce gezebilirim...Eskiden çok da gezerdim de ama son zamanlarda maalesef işim düşerse...:( Oraya her gidişimde hemen altında yapı kredi bankasının karşında muğla lokantası vardır meşhur.mutlaka uğrarım kendisine :)).Her salı ve cuma keşkek yapar..mutlaka denemelisin :)
    Hafta sonu ilk işim bu cezvenin kardeşini aramak olacak.Çok beğendim :)
    Ha birde bir daha yolun düşerse..bana uğramayı da unutma :)) Sevgiler canımcım...

    YanıtlaSil