Perşembe, Ekim 23, 2014

20. reçel, kuru incir ...

taze meyve reçeli yapmak için ayvaları beklerken,
araya kuru incir reçeli girdi.


yapılışına gelince;
kuru incirleri yıkayıp, bir gece suda beklettim.


sabah suyunu süzüp, incirleri dörde böldüm,
1 kilo kuru incire, 1 kilo şeker,
1,5 bardak su ilave edip, parlaklaşıp, kıvama gelince,
yarım limon sıkıp, sıcak sıcak kavanoza doldurdum.


ben zaten tatlı severim, benim beğenim sayılmaz,
lakin, tadına bakanlar çok beğendi.

tabakta kalan renk .
kuru incir reçeli ile tam 20 çeşit reçel yapmış oldum...
reçellere devam.

8 yorum:

  1. Moon her yıl adana dan gelirken alıp geliyorum kuru incir reçelini en fazla 2 ay dayanıyor, ev ahalisi severek yiyor..Ama hiç kendim denememiştim, Artık kendimde yaparım ..Ellerine sağlık..20. reçelinde kutlu , mutlu, ailene afiyet şeker olsun:)..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. bunu ilk kez duydum bir de minik incirlerden yapıyorlar ya nasıl tatlı oluyor :) bunlarında tadı muhteşemdir eminim elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Yine boşalmış bu tabak:) rahmetli babacığım derdi ki, yerken arkanızdakileride düşünün. Hepsini bitirmeyin. Gelene de kalsın. Sende kaldı mı? Gelsem banada bir kaç tane düşer mi?
    Ellerine sağlık, tabakların hep dolu olsun:) Bereketle...

    YanıtlaSil
  4. 1 çeşidini bana yollasan:) 40 yıl düşünsem kuru incieden reçel yapmak aklıma gelmez. Ellerine sağlık. Seni izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  5. güliz çok ama çok basit, çok yap çok yesinler...

    YanıtlaSil
  6. hazelciğim, çok teşekkürler...aman hemen kuru incir falan ye...

    YanıtlaSil
  7. emelciğim, benim evde reçel bulunmaz, yaptığım reçelleri hediye ediveririm hemen dostlarıma, ama illa herkese reçel düşer. tabakta kalan reçel izini fotoğraflamayı seviyorum.

    YanıtlaSil
  8. hoşgeldin, bak bu harika, elbette uğrarım.

    YanıtlaSil