Pazartesi, Eylül 01, 2014

bir günde iki tatlı....

bir tanesi anneciğimin uydurma tatlısı,
gül lokumlu pelte,
annem evde kalan lokumları değerlendiriyor, geçen hafta,
sakızlı lokumlardan muhallebi yaptı,
bu seferde güllü lokumları dönüştürdü...


çok rağbet görmeyen güllü lokumları,
pek sevilen tatlıya dönüştürdü....


diğer, ise ceviz tatlısı,
biz im için reçel  ama tatlı olarak yeniliyor...


Gürcistanlı bakıcı aynur hanımdan,
memleketin de, kendi elleriyle yapmış.
taze çetin cevizlerden yapılıyormuş,  pek zahmetli bir reçel,
ama çok lezzetli, o kadar güzel olmuş ki,
çetinlik falan kalmamış, yumuşacık, ağızda dağılıyor.


reçelin tarifini veremeyeceğim, ben yapmadım,
ama annemin güllü lokum peltesi tarifi çok kolay;
lokumları sıcak suyla birlikte ocağa koydu, içine nişasta ilave edip,
koyulttu, şekere gerek yok lokum tatlı...
renk ve aroma malum ....

bizde afiyetle yedik....
bugünün postuna tatlılar düştü,
günlerinize de tat  dolsun....

4 yorum:

  1. benimde en sevmediğim güllü lokumdur nedendir bilinmez kime sorsam sevmiyor :) ceviz reçelini Kıbrıstan getirmişti eşimin halası hala 1-2 tane kavanoz dibinde var. değişik bir tadı var ama bir daha alır mıyım .. yok almam :)

    YanıtlaSil
  2. Ceviz reçelini çok severim Ayşen Alaçatıda yemiştim harikaydı tadı ,sizin bakıcının yaptığına benziyordu,Anneciğininde ellerine sağlık anne elinden oldumu ne olsa zevkle yenir sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. hazel demek güllü lokum pek rağbet görmüyormuş, ceviz reçelini ben sevdim ama....

    YanıtlaSil
  4. meltem, ceviz reçeli gerçekten güzel....

    YanıtlaSil