Salı, Haziran 10, 2014

yine mi ? reçel,demeyin...

evet, yine reçel,
dokuz çeşit oldu, daha yayınlamadıklarım var.
ne ara da yapmışım, ben de şaşırdım sayınca....


mor salkımlar açtığı zaman, İstanbul'daydım, yetişemedim diye üzülmüştüm.
bir arkadaşımın bahçesinde tek tük açan mor salkımları görünce,
sorgusuz sualsiz topladım.


tek tek çiçekleri kopardım, yıkadım,
sonra, bir kat mor salkım, bir kat şeker koyup, bir gece beklettim.
sabah kaynattım, tarif de bol limon suyu ilave edin diyordu,
ben çok limonlu olmasın diye az koydum, lakin soğumaya başladığı gibi,
şekerlendi, tekrar tencereye aldım bir miktar su ilave edip kaynattım bu sefer,
bol limon suyu ekleyip, bir az daha kaynattım.


ben beğendim, hoş bir renk ve tat.

yakında başka reçeller de göreceksiniz.
yine reçel olacak....

11 yorum:

  1. tadını çok merak ettim. İstanbul'da böyle çiçeklerden reçel yapma şansımız olmuyor. Şehrin kirliliği yüzünden bazen parktan topladığım çiçekleri eve bile getirmek içimden gelmiyor. size özeniyorum valla.

    YanıtlaSil
  2. Aaa çok şaşırdım moon çiçek reçeli ben sadece gülü biliyorum tadını çok merak ettim nefis ellerine sağlık bu arada bugün oğlun geldi sanırım geldi değilmi geldiyse gözün aydın canım ne güzel bir gündür senin için sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. gül hanım çok haklısınız, şehir de hayat zor, emeklilik hayatı zaman da olunca hiç yapmadıklarımı yapıyorum beğendiğinize sevindim, ziyaretiniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. meltem çiçek reçelleri yapılıyor, bende merakım dan deniyorum, daha önceki postlarım da , gelincik, gül ve narçiçeği reçellerim de vardı hatırlarsan, oğluşum sabah uçağı kaçırdı :( akşam gelecek , geç olsun da güç olmasın herşey de bir hayır vardır.

    YanıtlaSil
  5. Tamam hatırladım benim bu unutkanlığım ne olacak bilmiyorum ...hayırlısı o zaman Allah kavuştursun.

    YanıtlaSil
  6. İlk kez duyuyorum bu reçeli. Rengi güzel olmuş. Ben hala reçel sezonunu açamadım. hadi Juliette toparla kendini biraz değil mi ama :)
    Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  7. Ben hiç reçel yapmadım bu yıl. Malum tam hız diyete devam ediyoruz ailecek ama canım çekerse kahvaltıya kime geleceğimi biliyorum:) Gelirken yanımda gevrekle boyoz getirsem olur değil mi?

    YanıtlaSil
  8. Juliette reçel kahvaltı sofralarına çok yakışıyor, renklendirip, tatlandırıyor, ben biraz fazla abarttım ama :))) sen de hiç yapmamışsın o da olmaz hadi bakalım iş başına :))))

    YanıtlaSil
  9. sevgili Nilgün ah! keşke şöyle kocaman bir kahvaltı masası kursak tüm blog dostları toplansak, ben reçel, sen boyoz ve gevrek getirsen, hiç kimse boş gelmez bilirim ne güzel bir sofra olur :) hayal etmek de bir başlangıçtır. kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Eminim çok güzeldir tadı da, görüntüsü harika :)
    Afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
  11. merhaba esen can hoş geldin, beğenin için teşekkürler

    YanıtlaSil