Çarşamba, Haziran 18, 2014

reçel hem de üç reçel...

reçeller kaynattım,
yine üç reçel ...


son dem dutlar, üzerin de hala dut olan ağaç bulurum da,
bir kavanozcuk olsun reçel yapmaz mıyım?
yapması kolay reçel, lakin o dutların minik saplarını kesmek yok mu...
neyse küçük bir kavanoz olunca çabuk ayıkladım.
kafi miktar da şeker koyup kaynattım, limon suyunu koyup,
sıcak kavanoza boşalttım.



dalından toplanan meyveler ile reçel yapmak çok başka bir hal,
kayısıları rondo dan geçirdim, şeker ile kaynattıp, limon suyu ilavesi ile,
dayanıklılığını artırdım, sıcak, sıcak kavanoza boşalttım...


ve yeşil incir reçeli, ah! o incir kabuklarını soymak varya ....
eldiven ile topladığım incirlerin, yine eldiven ile kabuklarını soydum.
bir taşım kaynattı süzdüm, hazırladığım şurubun içine attım, incirler şekeri emip,
parlaklaşmaya başlayınca, limon suyu ilave edip, sıcak iken kavanoza doldurdum.


herşeyin özü bu kare,
işte renk, işte aroma, işte tat...

doğanın ve hayatın renkleri,
hiç eksilmesin ömrümüzden....

2 yorum:

  1. Her reçel bir yana incir reçeli öte yana😍çok değişik soymuşsun kabuklarını, böylemidir usulu? Harika görünüyorlar🙋✨🙆 ellerin dert görmesin💕

    YanıtlaSil
  2. emelciğim, walla böyle soyunca rengi daha bir yeşil gözüküyor,ha bu şekilde soymak doğrumu değil m,? bilmiyorum ama ben daha yeşil olduğunu tecrübeyle test ettim.

    YanıtlaSil