Pazar, Haziran 01, 2014

bitki çayımı kendim yaptım.....

gül, papatya, nar çiçeği, kekik çiçeği ve adaçayı, 
aslın da, kış hazırlığı ama bu aralar, yağan yağmurlar da,
gayet iyi oldu...


reçel yaptığım, kokulu güllerin tomurcuklarından kuruttum,


adaçayı zaten Datça'nın vazgeçilmezi,
kekiklerin de çiçeklerini kurutmayı tercih, ettim
nar çiçeğini  bir arkadaşım  kurutuyordu ben denedim.


işte karşınız da mayıs (alman) papatyası,
ne kadar çok toplarsanız toplayın, kuruyunca azıcık kalıyor,
ama bir tanesi bile yetiyor, aromasını vermeye.


böylece sizinle de tanıştırmış oldum.

yaz gelemedi bir türlü ama ben kışa hazırım.

8 yorum:

  1. gül ve nar çiçeğini kurutmanın bi usulü var mı?
    hani işte şurasından kesmeli,şu durumdayken toplamalı,şu şekilde kurutmalı gibi?
    teşekkürler,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Datçanın tüm güzelliklerini en iyi şekilde değerlendiriyorsun moon ne güzel kokmuştur kim bilir hazır bitki çayları yerine mis gibi kendi hazırladığın çay afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. havva güzel soru :) nar çiçeklerini her sabah bahçedeki ağacın dibine düşenlerden topladım, direk güneş almayan bir yerde kuruttum, bazıları karardı onları kullanmadım yaklaşık 15 gün sürdü kurumaları, güle gelince aslında büyütüp reçel yapmayı tercih ediyorum ama çok fazla sayı da değil 10 adet tomurcuk topladım aynı şekilde kuruttum. benden de sana sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Gül katmak aklıma gelmezdi, müthiş bir fikir. Öyle ya reçeli oluyor da çaya neden olmasın;) mutlaka deneyeceğim. Afiyet olsun size.

    YanıtlaSil
  5. evet gooogoook , gül çok da zarif duruyor fincan da...

    YanıtlaSil
  6. Oh, ne güzel:)
    Afiyetle için inşallah:)
    Soğuk şerbeti de olmaz mı acaba bunların?

    YanıtlaSil
  7. beyza hanım teşekkürler, olur mu acaba , bir denerim ...

    YanıtlaSil
  8. bunlarda şahane : ) papatya çayını çok severim mesela onu deneyebilirim kendi kuruttuklarımla şahane olur : )

    YanıtlaSil