Çarşamba, Mart 11, 2009

SEVDALI PİRİNÇLER SEVDALIYA

Bazen sıradan bir dolmadır tabağımıza gelen yada patlıcan yemeği,börek,sütlaç sıradandır.Pirinç pirinçtir,dolmabiber dolmabiberdir,domates domatesdir.
Oysa bazı anlarda.
Bambaşka olur herşeyin tadı zeytinyağlı biberdolmasıdır adı ; ama onu dolma yapan bir öyküdür aslında,yada bir aşk masalı , kahramanları pirinç, dolmabiber,zeytinyağı....
Ve o gün, onlar günün kahramanı olacaklarını sabahtan hissetmişlerdir.Ve herbiri çok farklı bir albeni ile duruyordur markette raflarda,sepetlerde.Bir kalp atışıdır sabahtan beri sokakları saran,heyecan dolu iki eldir onları fileye dolduran.
Biberler yıkanıp,pirinçler kavrulurken aşk melekleri uçuşup konar,sevda öyküsüdür artık herşey dolmalık fıstık,kuş üzümü,tarçın ...ve tenceredeki her tıkırtı asla unutulmayacak bir aşkla lezztlenir.
Aşka dair tüm aromalar ve lezzetler geçmiştir artık o dolmaya....
Eğer içinde aşk varsa yemek ne olursa olsun o artık asla sıradan dolma,patlıcan yemeği,pilav,sütlaç olamaz,onlar artık bir aşkın kahramanıdırlar.
2008 yılı,mevsim yaz ve aylardan temmuz ...

7 yorum:

  1. Merhaba Cheerful Moon,

    Harika senin blog ve fotograflar :)

    Benim icin biber dolma muhtesem !

    Bir de cacik biber dolma ile - en muhtesem :)

    Yine yazicim.
    Kanada'dan cok selam esimden ve benden.

    Suleyman.

    YanıtlaSil
  2. ziyaretin için çook teşekkür ederim...ben ve arkadaşlarım blogunun devamlı okuyucusuyuz.
    Gözlemleriniz ve türk kültürüne bakış açınız hiç fark etmediğimiz noktaları görmemizi sağlıyor.
    istanbul da bu gün tam bir bahar havası var..istanbul baharını yolluyorum size ve eşinize.
    sevgiler
    ayşen
    NOT: ortak arkadaşımız ''meltem'' breezybead.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. ulkesinden uzaksa insan, yuregine giden yollara dolmalar dizilmisse eger...tadina bakmadan gecebilir mi?
    Pirinc tanelerine sevdalanmissa insan, yesil biberlerin icine sigabilir mi?
    uc noktadan bir duzlem gectigine inandirilmissa insan, noktasiz bir yasamda virgullerle devam edebilir mi?
    Volkan Kemal
    http://volkankemal.blogspot.com/
    ve
    http://tagore97.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. merhaba volkan ziyaret için teşekkürler...demek ki; virgüllere takılıp düşmeden üç noktalrımla düzlemler çiziyorum hayata ...ama çoook da düz olmasın diye üç noktalardan geçiyor düzlemlerim :)
    yine yaz hem sayfama hem sayfana şiirlerini okudum ...

    YanıtlaSil
  5. selam Moonface,
    virgulleri atlama tahtasi olarak kullanirsaniz; noktali virgullere takilmadan iki nokta ust ustede karar kilarsiniz...o zaman uc nokta yanyanalar aciklik kazanir:-))
    Bu da siritma isareti..
    resimlerine baktim, kendi cektiklerime bakmiyorum artik...:-))
    vkemal7
    http://www.trekearth.com/members/vkemal7/photos/

    YanıtlaSil
  6. Fotoğraf çekmeyi çooooook seviyorum. senin çektiklerin blogunda varmı? görebiliyormuyuz yada bakdımda senin çektiğini anlamadım mı ? tuhaf bi cümle oldu.tekrar yazayım şöyle:blogunda çektiğin fotoğraflar varmı hangi fotoğraflar sana ait:) daha iyi oldu evet evet daha iyi..
    cevapını bekliyorum ...

    YanıtlaSil
  7. selam

    cektigim fotograflardan bazilarini her gun birer adet:

    http://www.trekearth.com/members/vkemal7/

    adresindeki yere asiyorum..
    paylasmak guzel diye...cogalabilmek diye...
    dostluklakal
    Vkemal

    YanıtlaSil